תת פוריות ,ליקויי פוריות,עקרות

ליקויי פוריות – האישה

הפרעות הורמונאליות

ההורמונים הינם חומרים כימיים, המופרשים על ידי בלוטות פנימיות בגוף, תפקידם להשפיע על תהליכי גדילה, התפתחות מינית, מחזור חודשי, הריון ועוד, הפרעות הורמונאליות עלולות לפגוע בהופעת הווסת, בתהליך הביוץ, בשינויים המתרחשים בצוואר הרחם וכד‘. גם הפרעות בבלוטות אחרות בגוף עלולות לשבש את הפרשת ההורמונים ע"י הזקיק שבשחלה ולגרום לפגמים בתהליך הביוץ, השרשת ההיריון ברחם או "החזקתו" במהלך הטרימסטר הראשון.

הפרעות מכאניות

אלו הפרעות במעבר הביצית והזרע לקראת המפגש ביניהם בחצוצרה, או במעבר הביצית המופרית לרחם. בגלל אי תפקוד או חסימות בחצוצרות או בתעלת צוואר הרחם,המפגש בין הביצית והזרע עלול לא להתקיים,או הביצית המופרית לא תצליח להגיע מהקצה המרוחק של החצוצרה לחלל הרחם,לקראת ההשרשה. צלקות(הדבקויות),גידולים שפירים(שרירנים,פוליפים) או מומים מולדים (מחיצות,רחם דו או חד קרני) ברחם, המונעים את קליטת העובר והשתרשותו.

תת פוריות, עקרות  – הגיל

מגיל 35 לערך קיימת ירידה בפוריות עקב פגמים גנטיים ביצית אשר נעשית משמעותית יותר מעבר לגיל 40.פגמים אלה לא ניתנים למניעה,וגורמים לירידה משמעותית ב"כושר" הביציות ליצור היריון ,או היריון תקין. מעל גיל 43-45 לא ניתן למצוא ביציות או ביציות תקינות גנטית : עקרות

תת פוריות, עקרות הגבר

הפרעות פוריות שמקורן בגבר הן ברובן ליקויים בכמות הזרע, בצורה או ביכולת התנועה של הזרע. על פי רוב ניתן לזהות ליקויים אלו על ידי בדיקת הזרע במעבדה,המצביעות על מצבו העכשווי.בדיקות דם הורמונאליות העוזרות להגדיר את יכולת האשך ליצר זירעונים תקינים.בדיקות דם אימונולוגיות ותרבית זרמה, מצביעות על זיהומים שונים כגורם לליקויים בזרע. יעוץ ובדיקות גנטיות של הנבדק ושל הזרע ועוברים הנוצרים בעקבות ההפריה,יחשפו את השינויים הגנטיים האחראיים לאי פוריות. בשל תקופת ההבשלה הארוכה של הזירעונים באשך(כשלושה חודשים),גורמים חיצוניים,כגון חומרים כימיים,אורח חיים קרינה וכו‘ עלולים להשפיע על כושר פוריות הזרע,מן ההיבט הגנטי שלו.

תת פוריות, עקרות  – הגיל

גם יכולת הזירעונים ליצור היריון,או היריון תקין,מושפע מגיל הגבר. ירידה משמעותית ביותר נרשמת אצל הגברים מעל גיל 50, בדומה לאישה סביב גיל 40. תופעה זאת נעוצה בשינויים (תקלות) הגנטיות שבזירעונים המחמירים עם הגיל.

ליצירת קשר התקשרו או השאירו פרטים
Page Reader Press Enter to Read Page Content Out LoudPress Enter to Pause or Restart Reading Page Content Out LoudPress Enter to Stop Reading Page Content Out LoudScreen Reader Support